به ما اعتماد کنید🤝

شبانه روزی ۰۹۱۲۸۴۰۱۸۵۸

بازدید و مشاوره رایگان شبانه روزی

شبانه روزی ۰۹۱۲۸۴۰۱۸۵۸

حضور فوری کمتر از یک ربع

شبانه روزی ۰۹۱۲۸۴۰۱۸۵۸

درآوردن اشیاء از چاه

تلفن همراه ، سوئیچ و زیورآلات با ابزار مخصوص

شرکت پایتخت سرویس با ماهرترین نیروهای لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران و کرج آماده خدمت رسانی سریع به شماست

سرعت عمل بالا
تجهیزات مدرن
قیمت مناسب و ارزان
تیم با تجربه و کاربلد
فهرست مطالب

شاید تجربه این را داشته باشید در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خانه‌یتان  سوسک و حشره ببینید یا در حمام خانه آب و کف همراه با بوی بد و نامطبوع از کفشورها و سیفون‌ها جاری شود؛ یا حتی وقتی داخل آسانسور ساختمان یا مجتمعی هستید بوی بدی حس کنید.

پر شدن چاه فاضلاب و گرفتگی لوله فاضلاب یک عمل غیر قابل پیش بینی است که می تواند برای  هر ساختمان و خانه و حتی مجتمع های تجاری بزرگ اتفاق  بیوفتد و خسارت مالی و حتی در برخی موارد خسارت های جانی را به دنبال آورد. وقتی چاه پر میشود علائمی از خود بروز می دهد که با دانستن آنها به راحتی می توان پر شدن چاه را تشخیص داد؛ در این مقاله ما سعی داریم چند روش مهم  و کاربردی برای تشخیص پرشدن چاه های فاضلاب را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

 تخلیه چاه

 

فاضلاب یا پساب، به آب مصرف شده ای گویند  که خواص فیزیکی،شیمیایی یا بیولوژیکی آن به حدی تغییر کرده که خاصیت خود را از دست داده است. فاضلاب یکی از عوامل آلوده‌کننده محیط زیست می باشد که محصول فعالیت انسانی و صنعت می باشد.

علت اصلی گرفتگی های لوله چاه فضلاب به خاطر جامداتی است که مانع حرکت فضولات درون  چاه مادر می شوند.در برخی موارد مختلفی از مواد مانند:مو،مواد پلاستیکی،چربی ها و…باعث به وجود آمدن لایه مقاوم در برابر آب می شود؛ این پوشش مقاوم و ضد آب تمام سطح لوله فاضلاب را می پوشاند و سبب جلوگیری از نفوذ آب در چاه می باشد.و همین موضوع باعث سرریز شدن و نشتی فاضلاب می گردد.

به عمل تخلیه چاه از هر گونه فاضلاب،پساب،لجن،جامدات و مواد دیگر را تخلیه چاه می گویند.

 

 چطورعلائم و نشانه پر شدن چاه فاضلاب را بفهمیم:

  • بو ناخوشایند کفشورها،سرویس بهداشتی وحمام
  • حشرات موذی (سوسک توالت)
  • بالا زدن فضولات از توالت،آب کف و صابون از حمام
  • بالا زدن آب از طبقات همکف و زیرزمین و نشست زمین اطراف چاه

 

بوی ناخوشایند فاضلاب در ساختمان

بوی ناخوشایند فاضلاب در ساختمان یکی از موارد مهم پر شدن چاه فضلاب است.در ساختمان ها و مجتمع هایی که آسانسور دارند بوی نامطبوع فاضلاب در آسانسور می پیچدو با برسی کردن چاله آسانسور در صورت مشاهده کردن آب از پر شدن چاه اطمینان کامل داشته باشید.

 

بوی ناخوشایند چاه فاضلاب و مشاهده فضولات در توالت و حمام

 

در صورت مشاهده فضولات در توالت،  بالا زدن آب و کف در حمام و کفشورها که با بوی نامطبوع و زننده همراه است(این مشکل معمولا برای ساختمانهای ویلایی یا طبقه اول آپارتمانها  آب از کفشور های کف ساختمان بالا می زند پیش می آید) برای این مورد  ابتدا باید توسط دستگاه  چک شود که لوله ها دچار گرفتگی شده یا چاه پر شده است.

راه کاراولیه: ابتدا مقداری (سود پرک) به داخل کانال آب ریخته و  سپس روی آن مقداری آب داغ بریزید و پس از اندکی صبر ، محلول آب و تاید را داخل چاهک بریزید. اگر پس از ۲۴ ساعت بو رفع نشد به احتمال قوی چاه پر شده و نیاز به تخلیه دارد.

البته گاهی اوقات مشکل می تواند دلایل دیگری داشته باشد که می توانید از مشاوره متخصصین ما برای رفع بوی بد فاضلاب یا گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده نمایید.

حشرات مزاحم
حشرات موذی(سوسک توالت)

هجوم ناگهانی تعداد زیادی از حشرات موزی یکی از دلایل پر شدن چاه فاضلاب  است .حمله ناگهانی تعداد زیادی از حشرات مانند: سوسک های فاضلاب، مگس ها و پشه ریز توالت یکی دیگر از  اصلی ترین دلایل پرشدن چاه فاضلاب است؛ که همواره با بوی  بد و نامطبوع در کل ساختمان همراه می شود.


نشست خاک و زمین اطراف چاه

اگر بیشتر از ۲۴ ساعت از بالا زدن آب گذشته باشد  روی چاه یا اطرف آن  محل ذکر شده  نسبت به سایر سطوح کاملا مرطوب شده و بوی زننده ای پیدا میکند که نشان از پر شدن چاه دارد. چاه های فاضلاب پس از پر شدن و متوجه نشدن شما اگر در زمان مناسب خالی نشود؛ سبب نشست و ریزش ناگهانی چاه می شود که خسارت جانی و مالی فراوانی برای شما در بردارد؛ به ویژه اگر چاه در قسمت های داخلی و زیرین ساختمان واقع شده باشد.

∗ پس حتما به صورت دوره ای درپوش یا سر چاه را  بردارید  تا ارتفاع سطح آب چاه  را چک کنید.


در زمین های شنی خطر پر شدن چاه فاضلاب به مراتب کمتر از زمین های خاکی است، علت پر شدن این گونه چاه ها قوام فضولات، آب و کف وچربی هایی است که بر جداره دیواره چاه نشست می کند و سبب عدم مکش آب می شود.


در شهر های بزرگ بخصوص در تهران چاه فاضلاب در طبقات زیرین و پایینی حفر میشود؛در بسیاری از ساختمان ها نقشه زیر ساخت وجود ندارد و محل دقیق چاه مشخص نیست  درب چاه هم به تناسب سطح زمین یک مترو نیم یا بیشتر فاصله دارد.به همین علت تشخیص پر شدگی چاه برای افراد عادی غیرممکن و دشوار است.

نگران نباشید!  زیرا نیروهای با تجربه فنی می توانند با ابزارهایی که در اختیار دارند و دانش و تجربه خود به سرعت محل را پیدا کنند..افراد تنها می توانند با بروز علائم و نشانه ها ی احتمالی مانند انتشار بوی بد فاضلاب در طبقات پایین ساختمان دیده شدن ناگهانی تعدادی زیادی حشره و موارد دیگر که ذکر شده پر شدن چاه فاضلاب را حدس بزنند و قطعا در این زمان باید برای تخلیه چاه و احیانا لایروبی و ترمیم کول و دهانه چاه اقدام  کنند.

به همین  علت پیشنهاد  ما به شما این است که؛ از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید (شرکت تخلیه چاه و لوله بازکنی) بسپاریم و ساختمان خود را از خسارت دیدن ایمن کنیم.

سرویسکار تخلیه چاه با بازدید از محل  با استفاده از بروز ترین ابزار و دستگاه ها و علم  وتجربه خود پر بودن و نبودن چاه را تشخیص می دهد تا اقدامت لازم برای حل مشکل پیش آمده را انجام دهد.

∗ پس از تخلیه، چاه باید لایروبی شود چاه به دلایلی مثل بالا آمدن آب دچار ریزش شده باشد و کول و دهانه آن نیاز به ترمیم (طوقه چینی) داشته باشد.

تیم حرفه ای و متخصص پایتخت سرویس با داشتن۳۰ سال سابقه درخشان درزمینه خدمات فنی و لوله بازکنی  به صورت ۲۴ساعته و شبانه روزی با حفظ تمام پروتکل های بهداشتی تنها در ۲۰ دقیقه زمان  همواره آماده سرویس دهی و خدمت رسانی به شما هم وطننان عزیز می باشد.برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *